luni, 16 aprilie 2012

Meseria bat-o vina! ...pamflet

                     D-lor, în ţara noastră lucrurile nu stau deloc rău, totul merge ca pe roate, este locul în care vrei să trăieşti şi să mori, un fel de America, tara  promisiunilor, pe care o visa orice român pe timpul Răposatului.
                    Io, sunt la fel ca oricare român, vreau să râman În această ţară, chiar dacă , de multe ori tre'be să răzbaţi, pentru a obţine ce îţi doreşti.
                    Îmi aduc aminte că am lucrat, ca orice om care a terminat o şcoală, ca inspector financiar.O lună de zile am învăţat cum să lucrez, teoria ca teoria, practica te omoară .
                     Intr-o zi, se îmbolnăvi colegul meu, care făce a echipă cu mine, şi am fost nevoit să lucrez cu un novice, care, chiar în acea zi intrase în câmpul muncii direct de pe bancile şcolii, la fel ca şi mine de altfel, dar io fusesem mai norocos şi găsisem de muncă mai devreme.
                    L-am instruit, pentru căteva minute, spunând că era ceva mai uşor să îi arăt practic cum se fac controalele, decât teoretic.
                      Am intrat într-un micuţ magazin, aşezându-ne ca coadă, căci erau vreo cinci persoane, şi...părea că afacerile merg bine.
                      Nu trebuia să fiu prea inteligent pentru a îmi da seama că...unitatea nici nu avea măcar casă de marcat!!!
                  Ne-am recomandat, vânzătoarea s-a cam schimbat la faţă, spunându-mi că avea să îl cheme în câteva minute pe sef, dacă aveam să aşteptăm!
                  Nu am aşteptat, căci un inspector nu se intimidează de un orice tip care îşi vinde o bucată de pâmânt de la ţară şi îşi deschide un magazin la târg!!!Aşa că începusem să facem un control, care , se ştia ce rezultat va avea!
                În zece minute mi-am luat o căcătură, de la patronaşul, care era nepotul unui nuş ce Colonel de Poliţie, apoi m-a sunat la nr. firmei şi acel colonel, apoi şeful meu, şi colegul.In zece minute am luat carne cît să îmi umplu frigiderul pentru toată iarna.
                Am lăsat totul ..."în ordine" cum mi s-a recomandat, apoi am plecat la o altă unitate, pe aceiaşi stradă, la cîteva sute de metri.În prima secundă am văzut vreo cinci reguli care nu erau respectate, aşa că...era rost  de treabă.
                  După zece minute, m-a sunat, din nou acelaşi...personaj, coconelul, şi m+a ăntrebat dacă eram prost pe bune, sau dacă mă făceam!l-AM ASIGURAT CĂ NU ERA nici o problemă, voi lăsa lucrurile cum trebuie.
                Nu ştiam de ce lucrurile se întâmplau aşa, eu şi colegul meu, verificam cateva unităţi la  zi, dar niciodată nu găseam nereguli atât de mari! 
              La următoarea unitate, mi-am spus dacă se va întâpla la fel, voi fi tranferat la naiba, aşa că, dacă aveam să fiu sunat, de nuş'ce mare actual, aveam să ..fiu atent!          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu